сряда, 23 април 2014 г.

"защо не пускаш женски публикации?"

получавала съм този въпрос поне пет пъти от създаването на блога си и, имайки предвид, че нивото на посещенията ми не е високо, мога да стигна до извода, че един сериозен процент от хората, които са посетили блога ми, са си го задали.
мога да ви отговоря късо или дълго.
нека започна с късият отговор: защото няма такова нещо като "женски публикации".
и да продължа с дългия:
пределно ясно съм какво визирате. момиче съм, следователно блог постовете ми трябва да са свързани с козметика, кремчета, гримове, новите ми дрехи или с тагове на модни блогове. и, макар че следя български и чужди beauty блогове, от самото създаване на личния ми блог реших, че няма да пиша за нищо такова.
защо ли? защото, нека ви издам една тайна - не всички момичета са непременно заинтересувани от начинът си на обличане. не, че е лошо, модата е прекрасно нещо, но стереотипът, че е женствено само и единствено да се занимаваш с мода, е глупост. майната й, с извинение, на вашата женственост. имам блог, за да си изказвам мнението за любимите си книги и филми и да ви мрънкам за каквото си поискам. ако се престоря, че съм по-заинтересувана от дрехите, с които съм се обляква сутрин, това означава да лъжа и себе си, и вас.
мирела (@mirelastancheva от ask.fm) и савина (@savinanikolova от ask.fm) имат модни блогове, защото животът им е обвързан с модата - тя е тяхна професия и наистина разбират от нея.
аз разбирам от това да съм the smartest one in the room & да бърборя неспирно за книги.
и нямам намерение да ви говоря за лакове, гримове и дрехи, просто защото желаете да ме вкарате в някакъв стереотип на момиче-блогър.
да не говорим, че от идеята, че момчета не могат да пишат за мода или да разбират от мода, ми се гади.
в заключение, нека има по-малко сексизъм в читателите на блоговете.

p.s. като оставим това настрана, блогът ми преживя пълна промяна.

от утре насам би трябвало да съм в състояние да пускам постове поне два пъти седмично, ако се движа в график.
resource-а на графиките, които са използвани за новия облик може да намерите горе в ляво, ще ми стане приятно да си изкажете мнението по въпроса, тъй като вече може да го правите и без да сте регистрини в blogger, анонимните коментари официално вече са разрешени.

p.s.2. и за да ви tease-на - ревюто на "тъмната кула" излиза другият вторник. вече напълно официално.

4 коментара:

  1. Новият облик на блога ти изглежда сладурско и се радвам, че вече мога да го следвам по някакъв начин, защото преди винаги се терзаех, че ще пропусна някой пост и го проверях вреки ден. :Д Сигурно звучи адски странно.
    Само искам да спомена, че ти ми беше вдъхновението да си създам свой блог and I love your music taste. And your brain.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. aw, благодаря ти, удоволствие (и изненада, всъщност) е да съм нечие вдъхновение.
      i shall follow you, в момента, в който системата реши да заработи, понеже поради някаква причина отказва да изпълни request- а ми (verdammt noch mal -.-)

      Изтриване
  2. дизайнът ти е so. fucking. fab. обожавам го.
    и много се радвам, че не си оставяш блога - много от любимите ми блогъри го направиха и... не знам, просто е тъжно. обичам да гледам как другите споделят мислите си, карайки читателите им да се чувстват някак приобщени към тях. и съм ужасно доволна, че вече и ти го правиш. ^^

    (stalker much? :D)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. мерси с: на мен всъщност не ми остава толкова време, колкото ми се иска да отделям на блога си (затова и реално статиите ми за книги, да речем, са много малко - да rant-на за нещо е много по-лесно за писане), но се надявам, че няма да го занемаря особено.

      Изтриване