понеделник, 30 юни 2014 г.

rant. аз съм ебати простака. we. maina.

днес на връщане от училище си седя в рейса и се обяснявам в посока нивяна. темата ни? преживявания около събота и неделя, покрай празнуването на края на учебната година, one design week (на която може да се каже, че не бях, но пък хей, имам чанта от там) и разни неща в този дух - например това, че баща ми трябва да вземе билети за латино джаз концертът в античния театър, защото ми се ходи супер много. автобусът прогресивно се пълни, аз съм се навела напред към нея, за да се чуваме, понеже тя няма къде да седи и съответно гледам към нея, а не към ставащото покрай мен.
тук ще прекъсна историята, за да кажа, че обикновено говоря доста високо и въобще не се усещам, но като цяло в повечето автобуси няма особено значение, защото така или иначе е шумно.
в този момент зад мен, откъм мястото, което не мога да видя, понеже съм се навела напред, долита доста ядосан глас на възрастна жена, която ми казва, с възможно най-троснатия тон да спра да говоря, защото човек като влезне в рейс трябва да мълчи и как това е индикатор на моето възпитание. само дето рейсът е обществено място, никой не е длъжен да мълчи в него. в германия има така наречените тихи зони, в които не можеш да говориш или да вдигаш шум, возила съм се в такива - но в българия нямаме нищо подобно.
понеже, след като възможно най-учтиво обясних по-горното нещо и дори се повторих - понеже въпросната жена очевидно избра да игнорира довода ми, по незнайни причини - отново ми беше казано, че се държа невъзпитано, като този път дори не беше посочена причина. предположих, че е понеже не съм й направила място - а място не й бях направила, понеже нямах идея, че седи зад мен и въобще не можех да я видя от начина, по който бях застанала. веднъж някаква баба ме удря с бастуна си, за да стана, при положение, че не седях на място за инвалиди, върху мен имаше три раници общо и можеше да вдигне всеки около мен. дори тогава не казах нищо за възпитанието или културата й. за сметка на това някаква случайна жена имаше право да съди моята, задето не съм я видяла? чудесна логика.
във всеки случай й казах, след това повторих и потретих, че ще стана и не съм видяла, че тя е там, но тя продължи да ме прекъсва и да си повтаря нейното - нямате никаква култура, култура, КУЛТУРА.
нека ви припомня, че разговорът, който толкова я притесни, беше свързан именно с култура - джаз, наближаващия "полет на валкириите", one design week, не сме си говорили нищо неприлично или некултурно. hell, ако не се лъжа, разговорът започна с "повелителят на мухите", не с "в събота едно момче се напи и се търкаля по центъра", тъй че ми е трудно да видя липсата на култура тук.
все тая, като че ли спора затихна, след като умишлено се въздържах да кажа каквото и да е било повече, но точно една спирка преди моята, светла се наведе към нас и започна да ни обяснява нещо за изгубените й симпатии към някакъв художник, понеже била открила, че доста активно е копирал чуждото творчество. преди въобще да успея да схваща за кого ми говори, същата жена рязко се извика нещо в духа на "няма ли да се махате вече" и отново се повтори същата реплика за възпитанието и културата.
в този момент от разговора многократно вече й бях предложила да седне, но тя отхвърли всяко мое предложение - вероятно за да има за какво да мрънка или по някакви други нейни съображения, нямам идея какво точно ставаше в главата й - и намери за нужно да се кара на нас от целия рейс, който беше не по-малко шумен. и, най-вече, да ни натяква, че нямаме култура, задето говорим за художници и концерти.
някъде в средата на спора беше вмъкнала, че ако бях там с баба си нещата нямало да стоят по този начин, само дето това далеч не е така. баба ми, вярно е, не се държи добре на краката си и със сигурност щеше да помоли някого за място, но през живота си никога не съм я чувала да се кара на хората, задето разговорят или да ги нарича некултурни, защото говорят за... култура (????? все още не мога да схвана как това може да покаже липса на култура. или на възпитание. )
най-смешният момент дойде, когато, точно преди да сляза, тя се обърна към близкостоящото момче и му каза, че е много възпитан или културен или нещо от този сорт. с въпросното момче се познаваме и сме си говорили и преди и не мисля, че някога ме е наричал некултурна.
тъй че, по пътя на логиката, ако аз съм некултурна, той не е ли некултурен, след като общува с мен?

всичко това ме накара да се замисля за всички коментари относно това колко невъзпитано е нашето поколение. виждала съм ужасно много груби хора на моята възраст, но съм виждала и неоснователно мрънкащи и НЕВЪЗПИТАНИ и НЕКУЛТУРНИ хора на възрастта на баба ми. хора, които си позволяват да ти повишат тон, при положение, че не си направил нищо лошо, че си бил перфектно учтив към тях, предложил си им място - дори когато чисто принципно не си длъжен да ставаш, около теб им достатъчно друго хора, които могат да направят място така или иначе.
непонятно ми е как подобни хора поставят знак на уравнение между разговор за изкуство и разговор за putkiiii kovrii beloo aideee salfetkiii I VSI4KI RA4I4KI GOREEEE we maina
доста иронично ми беше, докато се прибирах към нас с успех 5,62 и грамота за "издигане престижа на училището", за да пиша в блога си, който обичайно е посветен на сравнително (kinda, sorta) сериозни теми и на неща, които съм чела.
ако това е дефиницията на простак, на некултурен и невъзпитан човек
то тогава ви заявявам, тук и сега, че АЗ, клемантин борджия-тюдор, съм най-големият простак на света.
и искрено се надявам и вие да сте.


пп. знам, че си чакате game of thrones, обаче това ми беше по-важно.

3 коментара:

  1. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  2. Скъпа Клемент, не се връзвай на изкуфелите бабички. Ти знаеш, аз знам и още много хора знаят, че се умна, културна и добра. Поздравявам те за успеха и ти пожелавам за напред да продължаваш по същия начин, защото ти си бъдещето. Радвам се, че се интересуваш от изкуство и т.н., ако всички бяха като теб нямаше да има секс, а любов - страхотна си. За това те поздравявам с една песен:
    https://www.youtube.com/watch?v=N-roGMGyFu0

    ОтговорИзтриване